20150310

Untittled entry

Deleting almost all my older entry which I think not required to stay here. Its like re-branding my blog la. Re-branding la sangat ! Phuiiii.

As usual lah kan seorang Syuhada memang lah begini. Haha. Aku bukan ape, cerita lama buat ape nak kenang-kenang. Yang lepas tu lepas lah kan. Kita hidup ni kena move on. So move on cara aku adalah aku memang akan delete entry-entry lama yang aku rasa tak perlu dah ada.

Lain orang lain cara dia nak move on tu dan untuk seorang Syuhada memang begini lah cara dia. Yes aku memang seorang yang gigih segigih alam. Sape yang dah lama kawan dengan aku dia tahu lah kegigihan aku nih. Tapi dalam bab belajar aku tak la gigih mana pun sebenarnya. Haha. Benda-benda mengarut ni je aku gigih.

Kadang-kadang dalam hidup ni kita tak boleh nak kenang-kenang sangat benda yang dah lepas yang pada aku dah masuk arkib sejarah. Yang sejarah subjek sejarah ( maafkanlah ayat keling aku ini ) belajar dalam kelas time sekolah tu masuk kes lain la kan. Ni sejarah yang lain.

Ada benda kita boleh kenang-kenangkan. Ada benda kita patut let go je. Kalau benda tu bila baca balik boleh buat kita rasa tak best rasa sedih muram suram gundah gulana tu baik kita delete je kan. Tengok keadaan la kan. Kalau benda gembira yang buat aku happy memang aku tak delete la. Aku akn simpan la untuk tatapan hari tua nanti. Hahaha.

Begitulah sebenarnya seorang Syuhada. Aku punya diari yang lepas-lepas pun aku tak pernah simpan ni kan pulak entry blog yang boleh delete bila-bila masa sesenang ABC tu je. Memang tiap-tiap tahun aku macam tu. Masuk je awal tahun baru then aku akan baca balik apa yang aku tulis untuk tahun tu lepas tu aku memang akan hapuskan lah diary tu.

Tapi sebenarnya diari 2014 tu masih wujud lagi sebab aku tertinggal kat rumah mak waktu sebelum datang KL awal Januari hari tu. Nasib lah kalau ada orang baca. Ah paling-paling pun adik aku je yang mungkin jumpa diari tu. Kalau dia terjumpa dan baca pun baca lah. Haha.

No comments:

Post a Comment