20130912

I am a DREAMER !



I am a DREAMER !


Ni kalau Mun bace entry ni konfirm dia akan phuiiii kat aku. hikhikk. Yes memang aku maksud kan betul-betul apa yang aku cakap kat chat tu Mun. Menanti sesuatu ni memang penat. Tambah pulak kalau benda yang kita tunggu tu ibarat bintang. Berkelip-kelip cantik tapi susah nak capai.  Macam keling pon ade aku ni. Ah lantak lah. Abaikan dulu pasal tu sebab bukan tu point yang aku nak cerita.


Ini adalah bilik tidur si Google dan bukan bilik tidur aku. hehe. 


Actually nak cerita pasal "penyakit" tido aku. Penyakit la sangat kan. Padahal memang spesis aku yang memang suka tidur. Haha. Terbawak-bawak sangat dengan novel grafik Ben-Naive tu ha sampai aku boleh kate kat Mun aku dah jadi macam watak dalam cerita tu. Nampak tak kat situ unsur karut marut yang aku cuba sampaikan tu. Betapa tinggi nya nilai fantasi aku. Mohon hargainya.

Cover Depan novel Naive.


Lately ni semenjak menjadi "SURIRUMAH" sepenuh masa ni aku selalu rasa macam tak nak bangun dari tidur. Rasa macam nak hidup je dalam mimpi-mimpi yang aku lalui tu macam watak dalam komik Naive tu. Bukan kali pertama tapi dah berkali-kali. Ni lah effect dari perangai aku yang sangat tinggi fantasi nya. Agak nya lah. 


Yes aku tahu benda ni tak bagus. Tidur yang banyak tu boleh buat otak jadi lembap tapi apakan daya. Ntah lah. Mak selalu cakap kalau melayan tidur tu macam tu lah jadi nya. Nak buat macam mana mimpi ni memang selalu indah jika nak di bandingkan dengan reality. Dah nama pun mimpi. Haruslah indah aje. Sama macam angan-angan. Tapi ade je jugak mimpi yang tak indah. hahaa. Kalau mimpi seram memang tak indah. hikhik.

Mimpi aku tak terbang macam ni ok. =)


Kelmarin jadi lagi. Nasib baik ABC. hehee. Kalau boleh memang tak nak bangun. Nak je teruskan mimpi tu tapi nasib baik Ayah datang bilik. Kalau tak mau sambung sampai malam aku tido tu. Mana tak nya mimpi jumpa orang yang memang aku tak sangka akan jumpa. Bukan aku tak pernah jumpa. Pernah je jumpa dia in reality. 2 3 kali jugak la pernah jumpa tapi tak pernah pun bersembang in reality. Dalam FB dengan Tuiter je pernah sembang-sembang,


Biasala kan sembang face to face dia lain siket kalau nak banding dengan yang Maya ni. Orang kata tak dapat sembang real dapat sembang dalam mimpi pun jadi lah. Ayat yang paling aku ingat dia cakap kat aku adalah 


"kening awak nampak macam tebal siket. Selalu tengok gambar kat FB 
nampk nipis je. Macam cukur je tapi rupanya tak"


Waktu tu ada Aku, Ana, Mun dengan Diana tengah sembang kat pondok. Pondok yang macam dekat HEA kat Arau. Tiba-tiba Dia datang sembang skali. Lepas tu dia cakap ape tah buat aku macam terasa then dia ambik back pack aku terus bawak balik. Dia tinggalkan note kat Ana.


"Saya bawak balik beg awak yang berat ni"


Aku terus jadi speechless. Dalam bag pack tu ade baju-baju je pun tapi memang berat. Berat mane pun tak tahu sebab dalam mimpi tapi berat la sebab aku ade pikul beg tu jugak walaupun dalam mimpi. Lepas tu dia hantar mesej pakai no kawan dia. Yang tak logiknya bila mesej yang dia send kat aku tu masuk dah siap save lagi number kawan dia tu kat hp aku. Save name BOB ! hihiii. Dalam mesej tu dia cakap.


"Jangan risau nanti saya hantar beg awak ni. Makanan untuk malam ni nanti kawan saya hantar. Untuk Ana, Mun dan Diana skali. Tak payah beli makanan untuk malam ni. Ni number kawan saya. Jangan reply kat sini. Take care"


Aku agak waktu tu kitorang baru balik dari kem koko kot. Yang pastinya baru balik dari camping. Lepas tu ape yang dia buat tu semua aku cerita kat Nadia. Semua tu masih dalam mimpi lagi. Panjang betul mimpi aku kan. Tapi tu la yang buat aku jadi tak nak bangun tu. Haha. Waktu tu Nadia senyum je. Dia cakap dia gembira kalau aku kawin nanti. Jauh bebeno harapan dia tu. Haish. Tetiba pulak kan boleh ade Nadia. hehe. Yang jumpe Nadia pulak mase otw nak balik rumah dari tempat jumpe dia tu lah. 


Yang pastinya Dia sangat caring. hohohoo. Tapi in reality pun aku rasa dia memang macam tu jugak rasa nya. Base on ape yang aku tengok la. Nampak dia macam sayang sangat kat anak-anak sedara dia. Sedap pulak ye aku mengomen orang. Maaf awak =)


Tapi tu lah. Itu hanyalah sekadar mimpi. Ape ade pada mimpi. Tak best betul kalau perigi yang cari timba. hurm. Ape-ape pun saya doakan awak sentiasa berada di bawah lindungannya. Kekal mendapat hidayah dan rahmatnya. Sentiasa sihat, happy dan bahagia dengan your MRS =)










No comments:

Post a Comment