20130929

Cakap siang pandang-pandang...

Lately bila log in account FB mahupun Twitter confirm akan ade tweet or anything on my timeline talking about Aisya Adam so called Bini Matyo. Kalau ada yang tak tahu lagi or tak kenal dia sila tanya En atau Puan Google. Diorang dua tu confirm tahu. Aku tanak share video dia dengan Security guard Skypark tu sebab aku sure sangat la ramai yang dh tengok video tu. Actually aku tulis entry ni sebab teringat akan satu perkara yang mungkin berkait dengan kes ni. hehee. Aku tak pernah kurang ajar macam dia ok. Sila ambil perhatian. Setakat ni masih belum macam tu lagi ok !


By the way. Mat Yo score sebijik semalam waktu JDT lawan TRW ! Haha.


         Okeh back to the story. Dolu-dolu waktu aku masih muda remaja (sekarang pun masih muda jelita lagi okeh) aku ada la kenal dengan seorang jejaka idaman malaya ni. haha. Aku namakan dia En. A (bukan nama sebenar) Tak la idaman mana pun sebenarnya saje je nak kasi sedap ayat. Kot dia bace entry ni kembang la siket dia bila aku puji dia. hehe. Kira kenal rapat jugak la waktu tu. Kira macam selalu la jugak meses-meses dengan dia tu. waktu tu je la. Sekarang dah tak dah. *Ini bukan ayat pernyataan yang menyatakan bahawa aku sedang frust dengan dia ok* Haha. Sengaja aku highlight kan. hahaa.


         Nak di jadikan cerita ada satu malam tu berlaku la salah faham antara kami berdua. Gaduh-gaduh manja orang kata sebab dia merajuk dengan aku. Phuiiiii. Manja la sangat kan. Muka ganas tapi nak merajuk-merajuk pulak. Aku nak cakap lain dia paham nye lain. Spesis keling memang macam tu. haha. Dah bergaduh kecil-kecilan makin parah la jadi nya di sebabkan sikap salah paham kekelingan dia tu. En.A ni aku ketegorikan dalam ketegori baran la jugak. Ye la sepatutnya benda tu hal biasa je tapi disebabkan sikap salah paham keling dia tu dia isu kan benda ni jadi besar. Anak bongsu la kata kan. Biasa la suka nak merajuk-merajuk ni apatah lagi nak cakap kasar-kasar ni. hahaa.


         Sebenarnya apa yang aku cakap kat dia tu aku rasa tak ada lah kurang ajar mana pun kalau dia memahami apa yang aku nak cakap. Tapi sebabkan dia tu yg baca lain meses yang aku anta tu terus dia tafsir lain. Yang aku masih ingat kandungan meses kami malam ni berbentuk begini.


...........Waktu ni bunga-bunga pergaduhan dah pun bermula.......
...........Meses yang sebelum-sebelum tu aku lupa...........

En. A : Hurmmm. (aku paling tension bila dia reply macam ni. Kalau gini gaya mknanya dia tak tahu nak cakap apa. yela yg gaduh tu pun mula dari dia.)
Aku    : Erm ok. ( aku memang dh fed up dh time ni )
En.A   : Kenapa ? Nak pergi mana ?
Aku    : Pegi mati..............


         Okeh sebabkan aku jwb "Pegi mati...." la yg dia jadi sangat bengang tu. Padahal aku cakap aku yang nak pegi mati. Dia pulak faham aku cakap kat dia suruh pegi mati. Yela dia jugak yang reply mesej nak tak nak macam tu aku pun malas nak layan merajuk dia tu. ha. Hurm ape lagi. Dia sound kaw-kaw punya aku lepas tu. Tak pernah-pernah dia nak taip meses panjang-panjang tapi malam tu dah gaya macam esei SPM pum ada. hahaa. Stok-stok syarahan jugak la ayat dia tu. Antara ayat dia yang aku masih ingat sampai hari ni ialah...


"Perempuan ni kalau dah mulut macam longkang tempat dia kat tapak kaki je tau tak !
Takde makna pun kalau muka cantik tapi mulut macam longkang. 
Lelaki tak pandang pun lah perempuan mulut longkang ni."



         Sampai hari ni aku dok ingat ayat tu. Lepas dari hari tu aku terfikir-fikir benarkah kenyataan dia itu. Begitu kah persepsi LELAKI terhadap seorang perempuan. Benarkah wahai LELAKI-LELAKI sekalian. Adakah anda juga begitu. So bila tengok vid Aisya tu aku jadi teringat ayat yang dia pernah bagitau aku ni dulu. Aku fikir kalau En.A yang stok-stok merempit yang memang keluar malam tu adalah agenda wajib dia pun boleh cakap macam tu sah-sah la kan kalau yang memang alim tu lagi la tak nak. Aku assume je ok. Kalau taste En.A tu pun tak nak perempuan yang mulut longkang, jejantans yang lain pun macam tu jugak la agaknya. Hurm... Susah jugak ya nak faham apa yang ada di fikiran jejantans ni.  


        Jadinya kawan-kawan sekalian jika benar persepsi lelaki menilai seorang perempuan melalui tutur kata yang keluar dari mulutnya itu sama-sama lah kita menghindarkan diri dari bercakap sesuatu yang kurang sedap di dengar. Oleh itu aku menyeru kita semua untuk sama-sama berubah ke arah kebaikan =)




P/S : Habislah aku kali ni. Aku ni dah lah jenis yang extremely super talkative. Payah benar nak control mulut yang satu nih. Kalau dah bercakap tu memang tak fikir dah. Main hentam je selalu. Susah pulak tu nak berenti.







          

No comments:

Post a Comment